Med kloden i Kurven vinder pris som bedste radioreklame

Med Kloden i Kurven er en Podcast lavet for REMA 1000

Med kloden i Kurven vinder pris som bedste radioreklame
ForfatterUdgivet

Fredag aften kunne Bauer Media føje endnu en prestigefyldt hæder til, da man vandt to priser ved radiobranchens prisuddeling, Prix Radio. Det skete da man vandt priserne Årets reklame og Årets kommercielle samarbejde for podcasten Med Kloden I Kurven.

Bauer Medias Innovationsteam arbejder målrettet på at rykke grænserne for hvad audio og særligt radio kan og det lykkedes til fulde, da podcasten om plastikforurening, Med Kloden I Kurven vandt to priser til radiobranchens årlige prisuddeling, Prix Radio.

"Radioreklamer har haft et behov for fornyelse. Den dybde og autenticitet som podcast har, kan lære os noget. Vi har brug for reklamer, der ikke bare skriger lavere og lavere priser. Det er fantastisk at flere og flere brands tager ansvar på denne måde", siger Innovationschef i Bauer Media, Rune Born Schwartz.

Med Kloden I Kurven er produceret for REMA 1000 af Bauer Media og handler om dit og mit valg som forbruger og om hvordan vi kan gøre en forskel med varerne i vores indkøbskurv.

"De her to priser betyder rigtig meget for os i Bauer Media", sagde en meget glad innovationschef, Rune Born Schwartz, som især hæftede sig ved juryens begrundelse for Årets kommercielle samarbejde.

Ifølge juryen bygger Årets Kommercielle samarbejde på en enkel, informativ og utrolig direkte kommunikeret idé. Løsningen er i en særklasse for sig. Troværdigt og uden at råbe højt foldes både brand og budskab ud til lytterne.

Bauer Media vandt også sidste år prisen for årets radioreklame, dengang for samarbejdet med Nyhavn Rejser. Bauer Media laver podcast for en række danske og udenlandske brands og har senest lavet kampagner for Kriminalforsorgen og LEGO Duplo.